Pages

Ahad, 10 Februari 2013

Best FREE Antiviruses [My own Compilation]


(If you don't understand this article,you may click the links only or checkout HCA group so you can ask anyone)


Assalamualaikum semua....
Antivirus yg akan Aroe bgtau ni,ada beberapa yg pernah Aroe pakai ada yg tak pernah.Tapi jangan risau,semua antivirus ni dah Aroe tgk daripada PC/Lappy kawan2.Jadi semua link di bawah adalah selamat!
Kalau tgh malas baca,pergi terus je ke bawah sekali dan terus guna link :D

First,kenalah tau apa antivirus ni...
Dalam kata singkat,antivirus ni yg melindungi komputer anda.
Ada banyak jugak link antivirus di Wikipedia.


Avira
-Avira ni salah satu antivirus paling terkenal dalam internet dan boleh dipercayai walaupun ia Free.Mak saya masih menggunakan Avira dalam lappy beliau dan sampai sekarang masih ok je.Tapi kadang ia agak mengganggu sebab kekadang dia ada keluar bende kat bawah screen (berhampiran jam) dia bukan spam tetapi agak menggagu la.



Microsoft Security Essentials
-Selalunya bende2 yang keluar daripada Microsoft ni kita akan percaya dan yakin dgn kualiti diorang sebab kita kan pengguna Windows.Walau bagaimanapun,MSE ni scan perlahan tapi macam selalu la,sangat meyakinkan.But overall mmg nice.
(Yang untuk Windows 8 bayar)
Kalau anda nak tahu bit komputer anda sama ada 64-bit atau 32-bit,pergi link ni
Download Link : (kena tahu -bit dulu)


Panda Cloud Antivirus
-PCA ni jarang kita dengar.Tapi ni sebenarnya antivirus yg bagus jugak terutamanya untuk malwares.Walaupun tak setanding dengan antivirus yg lain,PCA mmg okayy!!
Tengoklah perbezaan antara yg FREE dgn bayar (trial).Yg free edition bukan trial,don't worry maa..


Comodo Antivirus
-Comodo Antivirus ni pun tak terkenal sangat.Kelemahannya antivirus ni bukan untuk "busniness use" tapi untuk Home boleh maksudnya kiat boleh guna free la!!
Banyak review jugak mengatakan ni salah satu antivirus yg 100% effective.Jomla cuba!
(Ambil download sebelah kanan)
Download Link and Website Link : http://antivirus.comodo.com/


Immunet
-Immunet ni banyak orang dengar jugak.Banyak orang percaya antivirus ni dan dikatakan ni salah satu antivirus yang TIDAK akan memberatkan (melambatkan) komputer.

LavaSoft Ad-Aware
-Ni termasuk antivirus terkenal jugak.Antivirus ni masuk dalam senarai antivirus terbaik di digitaltrends.com.Di laman webnya pun dikatakan dah banyak orang pakai.Aroe tak pernah cuba lagi yg ni tapi menurut semua review,ini free!


AVG Antivirus
-AVG ni sangat terkenal jugak tapi sayangnya yg free kurang lengkap.Tapi,saya sendiri dah try dan mungkin kawan2 lain pun dah try.AVG ni masuk dalam kategori "Boleh Tahan" sebagai salah satu antivirus yg free.AVG juga menjadi antivirus top 'award winning'


Malwarebytes
-Ini yang terakhir dan termasuk dalam golongan yang terbaik.MB ni dah banyak orang2 recomend,mudah digunakan dan selamat.MB selalu masuk dalam senarai Antivirus (Top 10).


Kesimpulannya,Aroe cadangkan semua kawan2 guna Microsoft Security Essentials sebab free dan meyakinkan.Untuk daily drive check,guna Malwarebytes.Walaupun Aroe guna Kaspersky skrg ni,tapi Aroe dulu pun pernah guna semua Antivirus ni.HAAHAH! Enjoyyy!

Checkout HCA group for more help >>> http://adf.ly/It3QQ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan